В трите железопътни предприятия вече е заложена политика на нулева толерантност към направените грешки и нарушения от персонала на нормите за безопасност. Това заяви по време на петъчния парламентарен контрол министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов.
Той каза, че се работи по осъвременяване на нормативната база и повишаване на контрола към всички участници, ангажирани с управлението на влаковото движение.
По думите на министъра, се анализират всички случаи на грешки и се извършва обучение на служителите.
В „БДЖ - Товарни превози" е издаден т.нар. тревожен бюлетин, който информира персонала за възникнали инциденти и набелязва мерки за преодоляване на подобни случи в бъдеще, отбеляза министърът. Той съобщи също, че от декември м.г. в Националната компания „Железопътна инфраструктура“ е започнало монтиране на камери, записващи и звук, в работните места, в които се осигурява движението на влаковете. Упражнява се и всекидневен контрол върху гаровия персонал, каза министърът. Караджов съобщи също, че предстои изпълнителната агенция „Железопътна администрация“ да направи извънредни изпити на експлоатационния персонал в железниците.
Най-големият дефицит е на контрол, дисциплина, професионализъм и мотивация, смята Караджов. Той допълни, че обновяването на системите за автоматична сигнализация, изключваща човешкият фактор, струва значителни средства.
Отговорът на министър Караджов беше на въпрос на народния представител от „Продължаваме промяната – Демократична България“ Иван Белчев, който поиска информация за това какви конкретни мерки ще предприеме министерството за модернизация на системите за сигнализация, включването на маневрени коловози в системата за автоматична безопасност, както и автоматичното изключване на напрежението при рискови условия, за да се предотвратят сблъсъци. Той посочи, че повод за въпроса му е инцидентът край София отпреди седмица, при който се сблъскаха два товарни влака, вследствие на което имаше загинали и ранени.
Ресорният министър Гроздан Караджов подчерта, че инцидентът се разследва от Националния борд за разследване на инциденти в железопътния, водния и въздушния транспорт, който ще излезе с доклад, в който ще има и конкретни препоръки за безопасност.