Бойкотът на търговски вериги е само началото

В четвъртък, 13 февруари потребителите да не купуват храни от нито един магазин призоваха организаторите на бойкота.

Призоваха на 13 февруари никой да не купува храни

Може да откажем пазаруването от определени магазини за по-дълго време

Организатори: Няма да търпим гаврата

Обявеният на 13 февруари бойкот на всички хранителни магазини в България може да е само началото, обясниха организатори на инициативата. Десет неправителствени организации призоваха в четвъртък, 13 февруари българските потребители да не пазаруват в нито един хранителен магазин, в нито една търговска верига, в нито един супермаркет, като форма на протест срещу високите цени на храните.

Вълната от протести срещу високите цени на храните започва в Хърватия, но след това примерът ѝ беше последван от Босна и Херцеговина, Северна Македония, Черна гора и Косово. След като в Хърватия беше организиран бойкот в рамките на един ден, протестът на гражданите срещу високите цени беше разширен. Беше отправен призив хората да не пазаруват в определени търговски вериги в рамките на седмица, както и да не купуват избрани стоки. В резултат на бойкотите в Хърватия една от веригите е обявила намаления на цените на 1000 стоки, обясниха организаторите на бойкота в България.

Цените на масло, мляко, сирене, месо и колбаси в чужди търговски вериги са по-високи в българските им клонове, отколкото в собствените им страни, където стандартът на живот е несравним с нашия, гласи официалното обръщение на организаторите на бойкота към гражданите. Защо един и същи продукт, в една и съща търговска верига, има по-висока цена в България, отколкото в страни като Австрия и Германия, допълват организаторите. Сред тях са пенсионерски организации, Федерация на потребителите в България, Гражданска инициатива “Системата ни убива” и Сдружение “За достъпна и качествена храна”. Кампанията на инициативата във социалните мрежи се организира от студенти.

Дойде време да покажем, че потребителите вече няма да търпят гаврата с цените, искаме да окажем натиск върху търговските вериги, каза Емил Георгиев, председател на Федерация на потребителите в България.