Очаква се британското правителство скоро да обяви решението си за закупуване на нови изтребители за въоръжените сили на страната и е изправено пред нарастващ натиск от страна на местните синдикати да избере по-старото четвърто поколение Eurofighter Typhoon пред по-модерното пето поколение F-35A, произвеждано предимно в САЩ. Въпреки че Великобритания беше партньор и в двете програми, нейният дял в програмата Eurofighter беше значително по-голям и тъй като много по-голяма част от Eurofighter беше построена в Обединеното кралство, ползите за местната индустрия от придобиването на самолета се оценяват като по-големи, пише Military Watch Magazine.
Местният синдикат Unite по-специално подчерта, че продължаващите поръчки за Eurofighter са от решаващо значение за запазването на британския промишлен опит и проправят пътя за производството на изтребител от следващо поколение, който в момента се разработва по програмата Tempest. Според профсъюза липсата на допълнителни поръчки за остарелия Eurofighter би застрашила вече ограничената промишлена база на британските изтребители, включително работните места на 6500 служители на BAE Systems, участващи в програмата. Програмата Eurofighter претърпя множество последователни загуби в търгове на целия континент, когато наддаваше срещу F-35 за големи договори, като големите скорошни загуби включват Белгия , Полша, Финландия и Швейцария и Чешката република, които всички бяха считани за водещи потенциални клиенти за самолета. Всички избраха F-35 поради значително превъзходните му възможности от пето поколение.
Въпреки че F-35 многократно е демонстрирал огромно превъзходство в бойните си характеристики над европейските самолети, водещ аргумент за закупуването на Eurofighter е, че той ще запази приликата с вече големия флот от самолети на Кралските военновъздушни сили. За разлика от това, възможността изтребителите F-35A да бъдат закупени за Кралските военновъздушни сили ще въведе нов клас изтребители в инвентара, тъй като Обединеното кралство преди това беше единственият клиент за F-35, който ексклузивно е поръчал варианта F-35B предназначен за късо излитане и вертикално кацане. F-35A е не само значително по-способен, със способността да носи 50 процента повече ракети въздух-въздух и много по-голям обхват и превъзходни летателни характеристики от F-35B, но също така е с над 30 процента по-евтин за закупуване. Британската индустрия обаче допринася много повече за производството на F-35B, отколкото за това на F-35A, докато високите нива на съвместна поддръжка, първоначално планирани по програмата F-35, никога не са били реализирани, което са и двата фактора, може да откаже британските въоръжени сили от поръчка на F-35A. Докато Великобритания беше единственият партньор от първо ниво в програмата F-35, тя все още беше сведена до все още много младша роля в сравнение със Съединените щати само с малка част от инвестициите и технологичния принос. По този начин се очаква поръчка за 24 F-35A да създаде само два до три месеца работа за приблизително 2000 работници в страната. За разлика от това, поръчката за 24 Eurofighter се очаква да поддържа 26 000 работни места за две години в BAE Systems, Rolls-Royce, Leonardo и по-широка национална верига за доставки.
Непотвърдени доклади през ноември 2024 г. показват, че е взето решение от британското министерство на отбраната да закупи F-35, а не Eurofighter, като неназован британски служител говори пред местната медия Jane’s, заявявайки относно планираните покупки: „Имаме крак и в двата лагера на F-35 и Eurofighter и за RAF Кралските военновъздушни сили виждам, че F-35 е къде търсим да добавим бойна маса Ние сме ангажирани с по-нататъшна покупка на F-35, така че това е къде търсим." Освен малка продажба на 12 изтребителя на Австрия през 2000-те години, програмата Eurofighter не успя да получи никакви договори извън региона на Персийския залив, където политическите фактори се считат за основно влияние върху сделките за доставки на отбрана. Програмата за изтребители изпитва все по-големи трудности поради липсата на поръчки извън четирите страни партньори Обединеното кралство, Германия, Испания и Италия. Проблемите на програмата ще продължат да се влошават, тъй като страните от западния свят клонят към F-35 пред европейските съперници, докато дори самата Германия при нова администрация през 2022 г. също безпрецедентно се ангажира с покупките на F-35, въпреки че предишните администрации бяха силно защитни на Eurofighter и е изправен пред значителен натиск от германските синдикати да не закупува американски изтребители.