Полина Карастоянова: Българският туризъм има нужда от целеви ресурс за реклама

Факсимиле: БНТ
Д-р Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм.

Зоните за туризъм, които са под строг контрол за противоепидемичните мерки, осигуряват по-голяма степен на безопасност от вируса дори от нашите домове. Това заяви Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм, по БНТ.

Според нея тези зони са обект на контрол от всички компетентни органи и получават големи инвестиции за прилагането на тези мерки в целия спектър на възможни материали или технологии.

На конференция миналата седмица бяха представени и обсъдени най-добрите практики как туристическата индустрия да се справя и да управлява кризата с коронавируса. Показани бяха примери от водещи в турзизма страни като Швейцария, Австрия, Франция. 

По думите на Карастоянова участниците в срещата са обединили около мнението за нуждата от общи мерки за контрол и процедури за подготовката и реализацията на зимния туристически сезон в условията на COVID кризата.

От туристическия бранш са направили предложения и очакват бърза реакция от заинтересуваните институции – министерствата на туризма и на здравеопазването.

Според Карастоянова, много важно при прилагането на мерките е да бъде разграничена ситуацията в населените места с повече случаи на заразени от курортите в близост до тях, за да не се спира достъпът на туристи.

Тя отправи апел за целеви ресурс за реклама на България и българския туризъм, на курорти с минерални води като Девин, Велинград, Хисаря.

Българският туристически бранш в момента е готов да си сътрудничи с останалите балкански страни, за да компенсира загубите на други туристически пазари.

Освен това, приветства инициативата на Министерството на туризма и пловдивския Университет по хранителни технологии за представяне на националната кухня като едно от най-привлекателните богатства на страната ни за чуждестранните туристи, допълни Карастоянова.

Коментари

Задължително поле